onsdag 19. februar 2014

En verden av kontraster

Når man er ute og lufter seg får man gjerne med seg opplevelser på veien. Det er selvfølgelig avhengig av destinasjon, og hva man åpner øynene for. Hvor enn man er, og hvor enn man snur seg, er det inntrykk man kan ta inn. Lett for meg å si, sier du? Jo, i disse dager er det det.


Holy cow!


Opplevelsene og inntrykkene lar ikke vente på seg. India bød på et sammensurium av farger, lukter, mennesker og dyr, alternativ ingeniørkunst, et leven man sjelden hører maken til og en fattigdom så uutholdelig at det er til å grine av.

Ingeniørkunst av ypperste klasse - er ikke noe å si på fasilitetene til dette gatekjøkkenet!

Glamour i Delhis gater

Velstand i Dubai
Og et lite løft med fly var alt som skulle til før araberne viste hva de driver med av galskap i Dubai. Rikdommen slår imot en, og har en slags Las Vegas-følelse over seg. Vet ikke helt hva det var som fikk meg til å tenke det, men det hele virket uvirkelig og absurd.

Dubai by night


Absurd var det også å komme til Kabul. Og å være her. Det meste med denne byen er absurd, om jeg skal være ærlig. Tenkte ikke å gå i detalj i det nå. Men mitt førsteinntrykk kan oppsummeres med at dette er en by i fantastiske omgivelser med så mange fine mennesker, der det florerer av våpen, militæret er synlig overalt og man aldri vet når det det vil smelle neste gang. Øverst på lista for min del når det gjelder det absurde, er det å måtte forholde seg til portforbudet på kveldstid.



Birgits kommentar da vi landet i Kabul: De har i alle fall ryddet unna alle flyvrakene. Det gjør jo noe med inntrykket!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar